Рівненський міський центр творчості учнівської молоді
Рівненський міський центр творчості учнівської молоді
МЕТА ТА ЗАВДАННЯ
Мета діяльності психологічної служби Центру творчості – створення психологічних умов для всебічного розвитку особистості та розкриття творчого потенціалу гуртківців в умовах позашкільного навчального закладу.
Практичний психолог Центру творчості Боровець Тетяна Святославівна разом із педагогічними працівниками бере участь у здійсненні навчально-виховної роботи, спрямованої на забезпечення всебічного розвитку учнів, збереження їхнього повноцінного психічного здоров’я, і реалізує такі завдання:
• забезпечення можливості вільного і гармонійного розвитку дитини в умовах закладу;
• формування психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу, сприяння в оволодінні ними психологічних знань, умінь, навичок;
• допомога адміністрації та педагогічному колективу у створенні оптимальних умов для розвитку особистості вихованців, враховуючи їхні інтереси, здібності, нахили, обдарування;
• сприяння адаптації дітей та учнівської молоді до нових умов навчання;
• виявлення рівня творчої обдарованості вихованців закладу, надання допомоги керівникам гуртків у роботі з обдарованими дітьми;
• здійснення професійної орієнтації підлітків.
Основні напрями діяльності практичного психолога МЦТУМ:
• психодіагностична робота, яка полягає у виявленні індивідуальних особливостей, здібностей і нахилів учня, його мотивації щодо вибору напряму навчально-творчої діяльності;
• консультаційна робота, основною метою якої є допомога педагогу чи вихованцю в усвідомленні його проблеми та в пошуку шляхів і способів її розв’язання; при наданні консультацій психолог дотримується принципів добровільності, доброзичливості, конфіденційності;
• корекційно – відновлювальна та розвивальна робота, яка спрямована на вирішення проблем навчання, поведінки, або психічного самопочуття дитини; корекційна робота є продовженням психодіагностичної; психолог за допомогою вправ комплексно розвиває особистість дитини, її пізнавальні здібності, поведінку та навички соціальної взаємодії; корекційно – розвивальні програми, які використовує у своїй діяльності психолог погоджені експертною комісією міського центру практичної психології і соціальної роботи;
• психологічна просвіта - один із пріоритетних напрямів діяльності практичного психолога позашкільного навчального закладу, який дає можливість підвищити психологічну компетентність суб’єктів навчально-виховного процесу з метою розширення їх можливостей самостійно розв’язати проблеми і конфлікти, що виникають в особистому житті, навчальній чи професійній діяльності; форми просвітницької роботи практичного психолога закладу: виступи на педагогічних радах, психолого – педагогічні семінари для педагогів, тренінги, бесіди, консультації для вчителів, батьків, дітей та учнів, надання методичних рекомендацій для батьків, педагогів, випуск тематичних порадників, брошур.
• організаційно – методична робота, яка включає в себе самоосвітню діяльність психолога, ведення відповідної документації психологічної служби закладу;
• зв’язки з громадськістю.